maandag 8 juni 2009

Coco stelt zich even voor

Coco zegt...



Hallo allemaal! Ik ben Coco. Ik ben al negen jaar oud. Mijn baasje heeft mij afgelopen april opgehaald uit het asiel Crailo in Hilversum. Ik vond het daar helemaal niet leuk. Ik trok al mijn haren uit bij mijn achterpootjes en buik. Al die vreemde katten die de hele tijd aan mij willen zitten vond ik maar niks. En vreemde mensen die over mijn kont aaien vond ik ook heel vervelend. Dan blies ik dat ze daarmee op moesten houden.

Gelukkig kwam er na een maand in het asiel te hebben gezeten een student uit Amsterdam in het asiel kijken. Zij zag mij zitten te chagrijnen op een kist en kwam naast mij zitten. Maar zij aaide mij ook op mijn kont! Dus blies ik. Gelukkig snapte zij wel dat het niet om haar persoonlijk ging en besloot ze mij toch mee naar huis te nemen. Joepie!

Die nacht kroop ik meteen bij haar in bed en de week erna sliep ik bijna de hele dag door! Zo moe was ik van die ellende in het asiel. Nu ben ik helemaal gek op mijn baasje Fleur. Ik volg haar het hele huis door en ga altijd lekker in haar buurt liggen als ze aan het studeren is. Wanneer ze even weggaat wacht ik op haar bij de voordeur tot ze weer terug is.

Ik ben gek op eten! Ik lust bijna alles wel, ook mensenvoer. Als mijn baasje niet oplet pik ik graag stiekem eten van het aanrecht, ookal weet ik heel goed dat ik dat niet mag doen, hihi. Als mijn baasje dan aan komt lopen spring ik snel van het aanrecht, maar jammer genoeg hoort ze dat en krijg ik alsnog straf...

Mijn baasje heeft ook nog een hamster in een kooitje. Die vind ik echt heel interessant. Dat beestje beweegt pijlsnel door dat kooitje. Soms probeer ik mijn snuitje tegen het snuitje van de hamster te doen als die haar snuitje door de tralies doet, maar dat mag niet van mijn baasje. Ik heb al een keertje stiekem toen mijn baasje onder de douche stond de hamster uit de kooi gehaald en lekker afgelebbert. Mijn baasje was toen heel erg boos op mij en geschrokken!
Je hoort het al; ik kan best ondeugent zijn! Maar ik ben ook heel lief hoor. Ik geef mijn baasje graag kopjes en likjes op haar neus.

Oja, en mijn baasje heeft ook nog vissen in een aquarium! Die vissen interesseren mij niet zo, maar dat water waar die beestjes in zwemmen smaakt echt heel erg lekker. Hier zie je mij van dat heerlijke spul drinken:





Veel lekkerder dan kraanwater in mijn bakje!


Ik vind het heerlijk om op het balkon naar alle buren hier te kijken. Alleen de bovenbuurman met zijn lawaaierige prullenbak op het balkon vind ik wel wat eng. Ik lig ook graag op de deurmat bij de voordeur in het zonnetje. Als de zon niet schijnt zit ik graag voor het gordijn bij de voordeur alle studenten te bespieden.

De komende tijd zal ik jullie via deze computer, waar ik heel goed mee overweg kan, op de hoogte houden van mijn luizenleventje bij mijn baasje. Ik vind dat computeren alleen soms wel wat vermoeiend... Dus kom regelmatig een kijkje nemen!



Pootje,






Prinses Coco

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Fleur,

Wat heb je dat mooie gemaakt zeg, en hoe Coco haar verhaal verteld vind ik echt heel grappig, ik zal hier zeker heel vaak op terug komen om de leuke belevingen te lezen die Coco en Bindi mee maken.
Zodra Bindi bij je woont zal ik deze link ook op mijn website plaatsen bij 'kittens uitgevlogen' dit vind ik heel erg leuk:):).

Tot Zaterdag!

Groetjes,
Marja

Camoth zei

Hai Marja,

Het leek me leuker om de poezen te laten vertellen dan ik zelf. Beetje een extra dimensie ;). Leuk te horen dat jij het op je site wil zetten, jouw banner staat al onderaan deze site.

Tot zaterdag!

Groetjes,

Fleur (en een pootje van Coco)